Nog een lege Primagaz-gasfles in huis? Lees hier wat je moet doen.

Landbouwer poseert met gekruiste armen in stallen

Service

Professionele klant van Primagaz?
Dit mag je van ons verwachten

Diensten op maat van je zaak

Als professional draag je heel wat verantwoordelijkheden. Daarom doet Primagaz er alles aan om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken. We bieden flexibele, veilige en comfortabele oplossingen voor elke situatie.

Vanaf het eerste advies kan je rekenen op Primagaz. We bekijken samen met jou welke installatie het meest geschikt is voor jouw onderneming, zorgen voor de plaatsing en het onderhoud, en staan altijd voor je klaar bij vragen of opmerkingen. Onze verschillende diensten en mogelijkheden maken het voor jou als professional nóg makkelijker om te genieten van gas.

 

MijnPrimagaz, het online klantenportaal

Wil je je gasactiviteiten online beheren? Dat kan via ons klantenportaal MijnPrimagaz.

Op MijnPrimagaz kan je 24 uur op 24:

  • Makkelijk en snel online gas bestellen
  • Facturen raadplegen en downloaden
  • Actuele prijzen en verbruik bekijken
  • Je meterstand doorgeven
  • Is je tank voorzien van een geautomatiseerde meetsysteem, dan kan je hier de inhoud van je tank opvolgen.

En nog veel meer.

Welke betaalmogelijkheden heb je als professionele klant?

Je kan als professionele Primagaz-klant op verschillende manieren betalen:

  • Betaling na elke handeling: wij sturen je een factuur na elke handeling (gaslevering, huurnota tank, installatienota etc.). Je moet deze normaal binnen de 15 dagen betalen, maar voor professionele klanten kunnen andere termijnen afgesproken worden indien nodig.
  • Betaling via domiciliëring: je machtigt ons om het factuurbedrag rechtstreeks van je bank- of girorekening af te schrijven. Voordat de transacties worden uitgevoerd krijg je altijd een melding, zodat je eventueel bezwaar kan maken.
  • Gespreide betaling via domiciliëring: je machtigt ons ons om 11 maanden lang een vast bedrag van je bank- of girorekening af te schrijven. In de 12de maand ontvang je de jaarlijkse eindafrekening. Hierin worden de facturen en je betalingen overzichtelijk weergegeven, waarna het saldo wordt verrekend.

Primagaz staat altijd voor je klaar

Heb je vragen of is er een probleem? Customer Service helpt je graag verder.

Wie onderhoudt je gastank?

Primagaz zorgt voor het technische onderhoud van je tank, als:

  • Primagaz eigenaar is van de tank en je een huurovereenkomst hebt afgesloten met Primagaz
  • Jij eigenaar bent van de tank en je een onderhoudsovereenkomst hebt afgesloten met Primagaz

Het technische onderhoud omvat:

  • Indien nodig, het schilderen van de tank volgens het keuringsorganisme
  • Om de 10 jaar het vervangen van de veiligheidsklep
  • Om de 5 jaar keuring van de tank door een erkend keuringsorganisme
  • Het vervangen en herstellen van de magnetische peilmeter, de vulklep, de gasafnamekraan en de aardingsdraad indien nodig

Zijn er problemen? Dan verwittigt Primagaz een technieker die herstellingen tot en met de gasafnamekraan zo snel mogelijk zal uitvoeren.

Jij zorgt voor het dagelijkse onderhoud van je tank. Dit houdt in:

  • De tank reinigen met gewoon zeepsop (geen metalen borstel!)
  • Bij een ondergrondse tank moet je de binnenzijde van het mangat vrij, droog en vrij van ongedierte houden
  • Onkruid verwijderen en daarbij geen chloorhoudende producten gebruiken
  • Aanplantingen snoeien zodat er altijd een vrije doorgang van 1 meter rond de tank is
  • De veiligheidsafstanden respecteren

Waarom Primagaz?

Waarom kiezen voor propaangas van Primagaz?

Primagaz, vol energie voor de toekomst

Onze gasadviseur komt langs om je een oplossing op maat voor te stellen, altijd aangepast aan jouw specifieke situatie. Hij schat je verbruik in, adviseert je over het type tank, hoe de plaatsing volgens de veiligheidsvoorschriften verloopt en hij beantwoordt al je vragen. Daarna krijg je een vrijblijvende offerte. Valt die in de smaak, dan hoef je alleen maar te tekenen om klant te worden en te genieten van Primagaz' service op maat. We prikken samen een datum voor de installatie van je tank. In tussentijd dien je een vergunningsaanvraag in bij je gemeente en stuur je de omgevingsvergunning op naar ons.
Er gelden enkele belangrijke verplichtingen voor het definitief buiten gebruikstellen van een stookolietank. Deze regels zijn afhankelijk van het doel waarvoor de tank werd gebruikt, de grootte en de plaats van de tank. Het is niet verplicht om je tank te verwijderen, maar hij moet wel leeggemaakt worden en gereinigd.
Primagaz verzorgt de installatie van je tank van A tot Z, helemaal gratis. Op de dag van plaatsing moet je er alleen voor zorgen dat de toegang vrij is, afhankelijk van het gekozen type installatie (bovengrondse of ondergrondse tank). Primagaz installeert de gasleidingen op middendruk en hoge druk, tot en met de ontspanner naar lage druk. Voor de aansluiting op het lagedruksysteem in je huis doe je beroep op een erkend installateur.
Wanneer we je tank plaatsen, doen we meteen een eerste keuring. Na de aansluiting wordt alles opnieuw gecontroleerd en tot slot laten we na de eerste levering een erkend keuringsorganisme je tank controleren voor ingebruikname. Zo ben je altijd zeker van een optimale veiligheid.
Na de tweede inspectie krijg je een verificatierapport of een lekdichtheidsbewijs voor de interne en externe leidingen. Dat bezorg je ons vóór de eerste levering.
Je geniet meteen van alle voordelen van de Primagaz-service. Je kan bestellingen plaatsen en je gebruik online opvolgen via MijnPrimagaz. Als je gekozen hebt voor het geautomatiseerd meetsysteem zorgen we zelfs voor tijdige leveringen zonder dat je er zelf aan moet denken. 
Met Primagaz ben je kortom zeker dat je nooit zonder energie zal komen te zitten. Dankzij onze voorraad en ons wagenpark kunnen we altijd een snelle levering garanderen. 
We zorgen ook voor het technisch onderhoud van je tank, voeren eventuele reparaties uit en zorgen elke vijf jaar voor een inspectie door een erkende instantie. En dat allemaal inbegrepen in het pakket dat je gekozen hebt.