FAQ Betalen
Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Primagaz biedt een aantal handige betaalmogelijkheden, want we maken het je graag gemakkelijk. We zetten ze even op een rijtje:

  • Betaling op basis van de toegezonden factuur: Primagaz stuurt je een factuur na elke handeling (gaslevering, huurnota tank, installatienota etc.). Je dient deze factuur binnen 15 dagen aan ons te betalen.
  • Domiciliëring: bij domiciliëring machtig je ons om het factuurbedrag rechtstreeks van je bank- of girorekening af te schrijven. Voordat de transacties worden uitgevoerd krijg je van ons altijd een melding, zodat je eventueel bezwaar kan maken.
  • Gespreide betaling via domiciliëring: bij gespreide betaling machtig je ons om 11 maanden een vast bedrag van je bank- of girorekening af te schrijven. In de 12de maand ontvang je dan de jaarlijkse eindafrekening. Hierin worden de facturen en je betalingen overzichtelijk weergegeven, waarna het saldo wordt verrekend.

Wil je meer weten over onze betaalmogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantendienst: bel 013 61 82 00, of mail naar info@primagaz.be. Tevens verwijzen wij graag naar de algemene voorwaarden van Primagaz nv.

Via domiciliëring betaal je iedere maand automatisch je Primagaz-factuur. Je hebt geen omkijken meer naar je betaling en kan altijd op hetzelfde moment controleren of de betaling juist heeft plaatsgevonden. Je krijgt dus ook geen herinneringen en aanmaningen meer als er een keer iets misgaat met de betaling. Ook de jaarlijkse verrekening van de onderhoudskosten vindt automatisch plaats. En we zijn transparant, want ook voor Primagaz heeft domiciliëring veel voordelen. We hoeven geen overbodige handelingen meer te verrichten en besparen zo geld en tijd. En dat steken we liever in het contact met jou als klant.

Lees meer over onze services voor particulieren en professionele klanten.

Momenteel bieden wij deze optie nog niet aan, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken in de toekomst. Natuurlijk is het wel mogelijk om je facturen aan ons te betalen via online bankieren. Vergeet in dit geval zeker niet je klantnummer en het factuurnummer te vermelden. Je kan je facturatiehistoriek raadplegen in MijnPrimagaz.

Je kan je levering betalen op de volgende manieren:

  • Via domiciliëring: je facturen worden automatisch betaald door je financiële instelling.
  • Gespreide betaling via domiciliëring of permanente betalingsopdracht: er gaat maandelijks een voorschot van je rekening. Dit voorschot wordt bepaald in onderling overleg. Eenmaal per jaar krijg je een afrekening gebaseerd op het werkelijk geleverde gas en betaal je het saldo of storten wij het verschil terug (hetzelfde systeem als je elektriciteitsrekening).
  • Via overschrijving na ontvangst van de factuur.

Lees meer over onze services voor particulieren en professionele klanten.

Onze Customer Service is de groep van mensen die jouw volledige dossier opvolgt en verwerkt. Best breng je hen dus op de hoogte wanneer je een ander rekeningnummer wenst door te geven. Je kan de Primagaz-klantendienst bereiken per telefoon (013/61.82.00), via mail (info@primagaz.be) of via onze website.