Primagaz - klant worden
Vind een antwoord op je vraag:

Na ondertekening en ontvangst van je contract, zijn er verschillende stappen die worden ondernomen. Afhankelijk van of het een contract is voor een nieuwe tank of een contractverlenging voor een bestaande tank, gaat het om de volgende stappen:

Voor een nieuwe tank

Stap 1: Melding aan de gemeente

  • Vul het formulier 'Melding van de exploitatie' van je tank in en stuur het op naar je gemeente.
  • De gemeente bevestigt per brief de goedkeuring voor de plaatsing van de tank.
  • Stuur het akkoord van de gemeente op naar Primagaz.

Stap 2: Plaatsing van de tank

  • Wij plaatsen en verzegelen je tank. Bij de plaatsing wordt een eerste keuring uitgevoerd.

Stap 3: Aansluiting van de tank

  • Een erkend installateur sluit de tank aan. Opgelet: indien je zelf een niet-erkend installateur aanstelt voor de aansluiting, moet je ook een onafhankelijk keuringsorganisme aanstellen om de installatie te laten keuren. Zij bezorgen je dan een verificatierapport of een lekdichtheidsbewijs. Bezorg ons dit vóór je eerste levering.
  • De installateur bezorgt je een pijpleidingsattest (PAT) van binnen- en buitenleiding.
  • Stuur ons het PAT (en het eventuele verificatierapport) op.

Stap 4: Registratie op MijnPrimagaz

  • Registreer je op het online klantenportaal MijnPrimagaz. Van hieruit kan je rechtstreeks gas bestellen en je leveringen en facturen opvolgen.
  • Bestel gas via MijnPrimagaz of via het nummer 013/61.82.00.

Stap 5: Eerste levering

  • Na de eerste levering laten wij een erkend keuringsorganisme je tank controleren voor ingebruikname.
  • Je ontvangt hiervan een keuringsattest.

Voor een bestaande tank

Stap 1: Contract opsturen

  • Vervolledg de ontbrekende informatie op het contract en stuur ons 1 exemplaar. Vergeet ook zeker niet een conformiteitsrapport van de tank en het leidingwerk door te sturen, alsook een kopie van de melding aan de gemeente.

Stap 2: Registratie op MijnPrimagaz

  • Registreer je op het online klantenportaal MijnPrimagaz. Van hieruit kan je rechtstreeks gas bestellen, je leveringen en facturen opvolgen.
  • Bestel gas via MijnPrimagaz of op het nummer 013/61.82.00.

Stap 3: Keuringen en onderhoud

  • Heb je met ons een onderhoudscontract afgesloten, dan zorgen wij voortaan voor de wettelijke keuringen en het vervangen van de veiligheidskleppen. Je hoeft je nergens om te bekommeren.

Meer weten over hoe je klant kan worden bij Primagaz? Bekijk dan deze pagina (voor particulieren) en deze pagina (voor bedrijven).

Primagaz draagt veiligheid hoog in het vaandel. Als er situaties zijn waarin wij onze klanten snel en efficiënt moeten kunnen bereiken, is het van belang steeds alle mogelijke communicatiekanalen te kunnen inzetten als het nodig is. Daarom verkiest Primagaz om zowel mobiele nummers, als vaste nummers en e-mailadressen op te vragen bij haar klanten.

Primagaz streeft ernaar je zoveel mogelijk middelen aan te reiken zodat je ons altijd kan bereiken:

Met MijnPrimagaz biedt Primagaz je een online platform dat volledig op jouw behoeften is gebouwd. Na een eenvoudige registratie kan je al je propaangas gerelateerde zaken online regelen. Van het bekijken van facturen en netto gasprijzen tot het wijzigen van je persoonlijke gegevens en het plaatsen van een nieuwe bestelling.

Op deze manier is Primagaz in staat je als klant altijd en overal te bedienen.

Bijkomende informatie en registratie is mogelijk op het online klantenportaal MijnPrimagaz.

Ja, Primagaz blijft immers eigenaar van de propaangastank. Daarom kan ze ook enkel door Primagaz gevuld worden.

Dit geldt trouwens niet enkel voor Primagaz. Onze concullega’s zullen dezelfde werkwijze hanteren.

Wij betreuren het verlies van iedere klant. Mogen wij je vragen om ons de reden van je vertrek te laten weten? Wij willen graag alles in het werk stellen om je als klant tevreden te houden.

Als je toch zeker bent van je besluit, kan je een mail sturen naar info@primagaz.be of een aangetekende brief sturen om je contract te beëindigen. Vermeld hierbij zeker je unieke klantnummer en leveringsadres. Je kan deze brief richten aan:

Primagaz NV
Kanaalweg 87
3980 Tessenderlo

Na afloop van de overeengekomen contracttermijn, wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor een onbepaalde periode. De overeenkomst kan dan schriftelijk per aangetekend schrijven worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Je klantennummer is een uniek nummer en begint altijd met ‘CU’, gevolgd door 7 cijfers. 

Bijvoorbeeld: CU5012491