Primagaz heeft een maatschappelijke taak als brandstofleverancier en blijft voor jou klaarstaan. Hierbij stellen we de veiligheid en gezondheid van klanten en collega’s voorop. Lees meer over ons beleid en de mogelijke impact naar aanleiding van het Corona-virus.

Wat gebeurt er als ik klant word?

Na ondertekening en ontvangst van je contract zijn er verschillende stappen die worden ondernomen. Afhankelijk of het een contract is voor een nieuwe tank of een contractverlenging voor een bestaande tank, gaat het om de volgende stappen:

Voor een nieuwe tank

Stap 1: Melding aan de gemeente

  • Vul het formulier 'Melding van de exploitatie' van je tank in en stuur het op naar je gemeente.
  • De gemeente bevestigt per brief de goedkeuring voor de plaatsing van de tank.
  • Stuur het akkoord van de gemeente op naar Primagaz.

Stap 2: Plaatsing van de tank

  • Wij plaatsen en verzegelen je tank. Bij de plaatsing wordt een eerste keuring uitgevoerd.

Stap 3: Aansluiting van de tank

  • Een erkend installateur sluit de tank aan. Opgelet: indien je zelf een niet-erkend installateur aanstelt voor de aansluiting, moet je ook een onafhankelijk keuringsorganisme aanstellen om de installatie te laten keuren. Zij bezorgen je dan een verificatierapport of een lekdichtheidsbewijs. Bezorg ons dit vóór je eerste levering.
  • De installateur bezorgt je een pijpleidingsattest (PAT) van binnen- en buitenleiding.
  • Stuur ons het PAT (en het eventuele verificatierapport) op.

Stap 4: Registratie op MijnPrimagaz

  • Registreer je op het online klantenportaal MijnPrimagaz. Van hieruit kan je rechtstreeks gas bestellen en je leveringen en facturen opvolgen.
  • Bestel gas via MijnPrimagaz of via het nummer 013/61.82.00.

Stap 5: Eerste levering

  • Na de eerste levering laten wij een erkend keuringsorganisme je tank controleren voor ingebruikname.
  • Je ontvangt hiervan een keuringsattest.

Voor een bestaande tank

Stap 1: Contract opsturen

  • Vervolledg de ontbrekende informatie op het contract en stuur ons 1 exemplaar. Vergeet ook zeker niet een conformiteitsrapport van de tank en het leidingwerk door te sturen, alsook een kopie van de melding aan de gemeente.

Stap 2: Registratie op MijnPrimagaz

  • Registreer je op het online klantenportaal MijnPrimagaz. Van hieruit kan je rechtstreeks gas bestellen, je leveringen en facturen opvolgen.
  • Bestel gas via MijnPrimagaz of op het nummer 013/61.82.00.

Stap 3: Keuringen en onderhoud

  • Heb je met ons een onderhoudscontract afgesloten, dan zorgen wij voortaan voor de wettelijke keuringen en het vervangen van de veiligheidskleppen. Je hoeft je nergens om te bekommeren.

Meer weten over hoe je klant kan worden bij Primagaz? Bekijk dan deze pagina (voor particulieren) en deze pagina (voor bedrijven).

Andere veelgestelde vragen

Hoe vaak moet ik mijn gastank laten vullen?


Online purchases may be returned via a major parcel carrier. Click here to initiate a return.

Uit welke onderdelen bestaat mijn jaarlijkse factuur?


Online purchases may be returned via a major parcel carrier. Click here to initiate a return.

Wanneer moet mijn propaangastank gekeurd worden en wat gebeurt er dan precies?


Online purchases may be returned via a major parcel carrier. Click here to initiate a return.

Hoeveel liter gas zit er in een gasfles?


Online purchases may be returned via a major parcel carrier. Click here to initiate a return.