Noodweer België: Primagaz heeft een maatschappelijke taak als brandstofleverancier en zal voor je klaar staan.
Hierbij stellen we de veiligheid van onze klanten steeds voorop. Lees meer over hoe je je tank in veiligheid kan stellen en hoe je eventuele schade kan melden.
 

Is er een mogelijkheid om facturen online te betalen?

Momenteel bieden wij deze optie nog niet aan, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken in de toekomst. Natuurlijk is het wel mogelijk om je facturen aan ons te betalen via online bankieren. Vergeet in dit geval zeker niet je klantnummer en het factuurnummer te vermelden. Je kan je facturatiehistoriek raadplegen in MijnPrimagaz.

Bekijk hier welke betaalmogelijkheden je allemaal hebt als Primagaz-klant.

Andere veelgestelde vragen

Wat zijn de actuele gasprijzen?

De verbruiksprijs van propaangas in bulk (tanks) is variabel en wordt bepaald door een programma-overeenkomst met de overheid. De meest actuele gasprijzen vind je hier.
De prijs van propaangas in gasflessen wordt niet bepaald door de overheid. Je informeert best bij je lokale verdeler naar zijn actuele prijs.
Lees meer .

Welke betaalmogelijkheden heb ik als klant van Primagaz?

Primagaz biedt een aantal handige betaalmogelijkheden, want we maken het onze klanten graag gemakkelijk. We zetten ze even op een rijtje:

  • Betaling op basis van de toegezonden factuur: Primagaz stuurt je een factuur na elke handeling (gaslevering, huurnota tank, installatienota etc.). Je dient deze factuur binnen 15 dagen aan ons te betalen.
  • Domiciliëring: bij domiciliëring machtig je ons om het factuurbedrag rechtstreeks van je bank- of girorekening af te schrijven. Voordat de transacties worden uitgevoerd krijg je van ons altijd een melding, zodat je eventueel bezwaar kan maken.
  • Gespreide betaling via domiciliëring of permanente betalingsopdracht: bij gespreide betaling machtig je ons om 11 maanden een vast bedrag van je bank- of girorekening af te schrijven. Dit maandelijkse voorschotbedrag wordt bepaald in onderling overleg. In de 12de maand ontvang je dan de jaarlijkse eindafrekening. Hierin worden de facturen en je betalingen overzichtelijk weergegeven, waarna het saldo wordt verrekend dat je nog moet betalen of dat door ons wordt teruggestort (hetzelfde systeem als je elektriciteitsrekening).
Wil je meer weten over onze betaalmogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantendienst: bel 013/61.82.00 of mail naar info@primagaz.be. Tevens verwijzen wij graag naar de algemene voorwaarden van Primagaz nv.
Lees meer.

Uit welke onderdelen bestaat mijn maandelijkse factuur?

Op je maandelijkse factuur vind je het voorschotbedrag terug dat vooraf met je werd afgesproken. Bovenaan de factuur kan je de betalingstermijn, alsook de betalingsreferentie en je klantnummer terugvinden.
Wanneer je jouw facturen ontvangt, hangt af van jouw wensen:

  • Indien je zelf de betaling van voorschotten uitvoert, dan ontvang je de maandelijkse factuur rond de eerste week van elke maand.
  • Indien je de maandelijkse voorschotten betaalt via domiciliëring dan wordt de factuur niet per post verstuurd. Deze wordt dan wel automatisch geïncasseerd rond de 26ste van elke maand.
  • Indien je gebruik maakt van onze e-invoicingfunctionaliteit dan ontvang je de maandelijkse factuur digitaal in je mailbox.

Lees meer.

Uit welke onderdelen bestaat mijn jaarlijkse factuur?

Op de jaarlijkse factuur vind je een overzicht van de verbruiksfacturen van het afgelopen jaar. Je krijgt een overzicht van de maandelijkse voorschotfacturen en de betaalde voorschotten. Daarnaast wordt ook de jaarlijkse huurfactuur vermeld en andere mogelijke losse facturen, creditnota’s of uitgevoerde betalingen en terugbetalingen.
Op basis van het uiteindelijke saldo dat je terugbetaald krijgt of moet bijbetalen, wordt je nieuwe maandelijkse voorschot berekend.
Indien je werkt met een domiciliëring wordt het saldo automatisch geïnd of terugbetaald.
Indien je zelf maandelijks de betalingen overmaakt, vind je bovenaan de eindafrekening de betalingstermijn terug alsook de betalingsreferentie.
Lees meer.