Service

Professionele klant van Primagaz?
Dit mag je van ons verwachten

Contacteer ons

Diensten op maat van je zaak

Als professional draag je heel wat verantwoordelijkheden. Daarom doet Primagaz er alles aan om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken. We bieden flexibele, veilige en comfortabele oplossingen voor elke situatie.

Vanaf het eerste advies kan je rekenen op Primagaz. We bekijken samen met jou welke installatie het meest geschikt is voor jouw onderneming, zorgen voor de plaatsing en het onderhoud, en staan altijd voor je klaar bij vragen of opmerkingen. Onze verschillende diensten en mogelijkheden maken het voor jou als professional nóg makkelijker om te genieten van gas.

 

MijnPrimagaz, het online klantenportaal

Wil je je gasactiviteiten online beheren? Dat kan via ons klantenportaal MijnPrimagaz.

Op MijnPrimagaz kan je 24 uur op 24:

  • Makkelijk en snel online gas bestellen
  • Facturen raadplegen en downloaden
  • Actuele prijzen en verbruik bekijken
  • Je meterstand doorgeven
  • Is je tank voorzien van een geautomatiseerde meetsysteem, dan kan je hier de inhoud van je tank opvolgen.

En nog veel meer.

Welke betaalmogelijkheden heb je als professionele klant?

Je kan als professionele Primagaz-klant op verschillende manieren betalen:

  • Betaling na elke handeling: wij sturen je een factuur na elke handeling (gaslevering, huurnota tank, installatienota etc.). Je moet deze normaal binnen de 15 dagen betalen, maar voor professionele klanten kunnen andere termijnen afgesproken worden indien nodig.
  • Betaling via domiciliëring: je machtigt ons om het factuurbedrag rechtstreeks van je bank- of girorekening af te schrijven. Voordat de transacties worden uitgevoerd krijg je altijd een melding, zodat je eventueel bezwaar kan maken.
  • Gespreide betaling via domiciliëring: je machtigt ons ons om 11 maanden lang een vast bedrag van je bank- of girorekening af te schrijven. In de 12de maand ontvang je de jaarlijkse eindafrekening. Hierin worden de facturen en je betalingen overzichtelijk weergegeven, waarna het saldo wordt verrekend.

Primagaz staat altijd voor je klaar

Heb je vragen of is er een probleem? Customer Service helpt je graag verder.

Wie onderhoudt je gastank?

Primagaz zorgt voor het technische onderhoud van je tank, als:

  • Primagaz eigenaar is van de tank en je een huurovereenkomst hebt afgesloten met Primagaz
  • Jij eigenaar bent van de tank en je een onderhoudsovereenkomst hebt afgesloten met Primagaz

Het technische onderhoud omvat:

  • Indien nodig, het schilderen van de tank volgens het keuringsorganisme
  • Om de 10 jaar het vervangen van de veiligheidsklep
  • Om de 5 jaar keuring van de tank door een erkend keuringsorganisme
  • Het vervangen en herstellen van de magnetische peilmeter, de vulklep, de gasafnamekraan en de aardingsdraad indien nodig

Zijn er problemen? Dan verwittigt Primagaz een technieker die herstellingen tot en met de gasafnamekraan zo snel mogelijk zal uitvoeren.

Jij zorgt voor het dagelijkse onderhoud van je tank. Dit houdt in:

  • De tank reinigen met gewoon zeepsop (geen metalen borstel!)
  • Bij een ondergrondse tank moet je de binnenzijde van het mangat vrij, droog en vrij van ongedierte houden
  • Onkruid verwijderen en daarbij geen chloorhoudende producten gebruiken
  • Aanplantingen snoeien zodat er altijd een vrije doorgang van 1 meter rond de tank is
  • De veiligheidsafstanden respecteren

Waarom Primagaz?

Primagaz, vol energie voor de toekomst

Veiligheid staat bij Primagaz voorop. Bij alles wat we doen, zorgen we voor een veilige werk- en woonomgeving. De wettelijk bepaalde veiligheidsafstanden worden nauwgezet opgevolgd tijdens de plaatsing van je tank. De keuring voor het eerste gebruik gebeurt door een onafhankelijk organisme. We werken met erkende propaangasinstallateurs voor het onderhoud van je installatie. Daarna zorgt Primagaz voor de wettelijk verplichte controles van de tank.

Primagaz zet zich in voor schonere lucht. Elk jaar weer. Hoe? Primagaz streeft ernaar vervuilende energiebronnen te vervangen door milieuvriendelijkere alternatieven. Als enige leverancier in heel Europa hebben wij geïnvesteerd in biopropaan, een duurzaam alternatief voor conventioneel propaan. Ook investeren wij in duurzamere vrachtwagens die op LNG rijden in plaats van op diesel. Zo stoten ze een pak minder roet en fijn stof uit en dragen wij bij aan een beter milieu.

Heb je een uitdaging voor ons, een vraag, of loopt er iets mis? Onze medewerkers helpen je graag verder. Onze Customer Service staat voor je klaar tijdens de kantooruren. In geval van nood zijn we ook buiten kantooruren en in het weekend bereikbaar. Daarnaast kan je via MijnPrimagaz 24/24 gasflessen bestellen, je facturen bekijken en je bestellingen volgen.

Heb je pieken in je energievraag, verwacht of juist onverwacht? We spelen hierop in door duidelijke afspraken te maken of levermomenten in te plannen wanneer het jou uitkomt. Indien nodig zorgen we voor extra leveringen, grotere hoeveelheden gasflessen... Kortom: we stemmen ons af op jouw behoeften.

Primagaz is met meer dan 60 jaar ervaring de propaanspecialist in België. We zorgen voor advies, een veilige installatie en betrouwbare gaslevering. We leveren zowel in bulk als in grote en kleine gasflessen aan bedrijven en aan particulieren. Doordat wij luisteren naar onze klanten en specifieke oplossingen op maat bieden, vertrouwen onze klanten op ons voor hun energieoplossing. Primagaz is een dochteronderneming van SHV Energy, actief in 27 landen en de grootste LPG-leverancier ter wereld met een distributie van meer dan 5 miljoen ton gas per jaar.